۱۳۸۸ اسفند ۲۹, شنبه

روسیاه

حالا این عمو فیروز مانده و این همه روسیاهی سال هشتاد و هشت.
با کدام سیاهی رنگ کند رویش را که روسیاهی امسال را بشود به یاد آورد.
حالا این عموفیروز مانده که حتی دیگر حاجی هم نیست که حاجی فیروز صدایش کنند. عموست.
چطور بزند و برقصد که سال جدید آمده و روسیاهی همه را دارد با خود میبرد؟
اصلا کجا ببرد اینهمه روسیاهی را؟
آخر مگر این همه روسیاهی را میشود برد؟
اصلا مگر امیدی برای روسفیدی در سال جدید هست؟
حالا این عموفیروز مانده و یک سالی که دارد نو میشود.
با اینکه میداند.
هییییچ چیز نو نخواهد شد. حتی سال!
.
.
.
.........................
بعد نوشت:
امید را اما نباید از طبیعت دریغ کرد.
به امید بهاری زیبا برای همه مان.
سال نو مبارک.

۱۶ نظر:

فرزاد محمدی گفت...

امید خوبه!...
نا امیدی بد نیست!...

زهرا گفت...

سلام
دوست دارم بگم این نیز بگذرد ولی نمی دانم می گذرد یا نه.
دوست دارم بگم دلم همون حاجی فیروز و قاشق زنیه و فالگوش بودن رو می خواد که می دونم حرفه بی خودیه.
دلم می خواد بگم چه ساله خوبی بودی می دونم که نبود.
دلم می خواد بگم من همچنان امیدوارم نمی دانم من هنوزم واقعا امیدوارم!!!!!

حالا که دلمون رو به این ببر خوش کردیم.

Anonymous گفت...

عمو سلام..امید به سالی بهاری ..ماه لی لی

FASAANEH گفت...

برای دلت، شادمانی آرزو می کنم و برای صورتت سپیدی تا همیشه.
سال نو مبارک.

مژگان گفت...

سلام
خوبه هنوز به یه چیزایی امید داریم.امیدوارم سال خوبی بشه.

سودا گفت...

یه روز امیدهم میمیره
اومدن سال نو ینی کهنه شدن همه چیز
کهنگی سال گذشته پررنگ تر از نویی سال جدیده
به امید اینکه امیدت نمیره

سارا گفت...

عمو فیروز که اینطوری بگه وای به حال بقیه

سال خیلی خیلی خوبی داشته باشین از آنهایی که شبیه 88 نیست.

سميرااااااااااااااااااااااا گفت...

اع. اين چه حرفيه. روسياهي باشه واسه اونا كه فقط صورت سياهت رو مي بينند. ما كه مي دونيم چه دل سپيدي داري. سالي به قشنگي خنده هايي كه برامون روي لبامون هديه مياري واست آرزو مي كنم. يه سال پر از قشنگي و ارامش.
نگو عمو. اين جور نگو. همه ما فقط به همين بهونه كه اسمش گذاشتيم اميد داريم سالهارو سپري مي كنيم.

نيما سهند گفت...

وقت نيست عمو فيروز.دوست دارم سكوت را .
اين حرف مهرجويي رو ئداشته باش:

«این روزها خیلی حال و حوصله ندارم که بخواهم فکر کنم که چه باید کرد.
خیلی خلاصه و مختصر میگویم:
به اهداف من کار نداشته باشید. شما ناامید نشوید. بهتر است صبح ها کمی زودتر از خواب بیدار شوید و به خورشید کم جان بهار نگاه کنید که با ولع میتابد ، بی خیال آن چه گذشت به فردایی فکر کنید که باید ساخت روزهایی که باید رقم زد.
کتاب بخوانید ، درس بخوانید ، نگذارید این ذهن بیچاره گوشه تنتان خاک بخورد. همین که یاد بگیرید ،همین که بفهمید همه چیز عوض میشود، حتی اگر خورشید کم جان باشد ، حتی اگر نتابد ، حتی اگر حالتان خوش نباشید، همین که میفهمید ، یعنی اینکه برنده اید.
ماهم مبارزه می کنیم که برنده باشیم...»

خاله زنک گفت...

طبیعت راببینیدومعجزه بهارراباورکنید
راستی عموشماازخاله عیدی نمیخواین؟!؟

سین دخت گفت...

سال خوش
روسیاهی در دل زمستان می ماند

قیش دان چیخماق نشانه سی دی حاجی فیروز
آنجاق اوزرونو یوسون تا تِزَلَن سین و آقارسین...
اورگین قیپ قیرمیزی اوزن آق...

هادی گفت...

سال نو مبارک

امسال سال روسیاهی کسانی بود که خودشان را خیلی روسفید میدانند

سال نو هم نواه باور کن
باید نو باشه
مجبوره!

سارا گفت...

سالی خوش همراه با سپیدی و شادی برات آرزو می کنم.
عمو فیروز دلش مثل برف سفیدِ. اگه اونم ناامید بشه دیگه واویلا.

شادي گفت...

سال بهتري در پيش داشته باشيد

ساعت 4 گفت...

دشمنت رو سیاه باشه عمو/ اما باور کن سال نو شد فقط از این جهت که زمانی گذشت

Anonymous گفت...

نه می خواد عمو باشی نه حاجی ....میر نوروز نیازی به روی سیاه ندارد!.....سپید باشی و سرشار از نور در سال پیش رو.
نقاشچی باشی