۱۳۸۹ فروردین ۴, چهارشنبه

سال نو

هوشمندی و آگاهی میر حسین موسوی را در بیانیه های هفده گانه و این مصاحبه های اخیرش نمیتوان نستود.
هر جا که نیاز به اظهار نظر یا شفاف سازی بود و بقیه هم ساکت بودند و یا حرفشان آنچیزی نبود که باید می بود جملاتش را آنچنان با درک بالایی انتخاب می کرد که خیلی راحت می شد ساعت ها درباره هر جمله حرف زد و آخر سر هم همان جمله را خیلی خلاصه و شفاف بیان کرد.
اما نکته ظریف و جالبش آنجا بود که معمولا آخر حرفش را با یک آیه قرآنی بسیار مربوط تمام میکرد. که هم خلاصه ای از تمام جملاتش بود و هم جمله ای جدید، به خودی خود.
این کار هم برای نا آگاهان گواه بود و هم برای مخالفان تو دهنی.
هم نشان از اعتقادات و پایبندی به اصولی محکم بود و هم نکته حساسی برای مخالفانی که احیانا خود را مسلمان و بقیه را کافر میدانند.
انتخاب نام، برای سال جدید که در ذهن مردم تبدیل رسمی برای یک رهبر شده، هم نشان از یک آسیب شناسی بزرگ در جنبش سبز می داد و هم باز با همان آگاهی از قرآن و سنت و اسلام، یاد آور بزرگترین و مهمترین شعار سال های اوایل اسلام بود.
پر از امید و اعتقاد به حق بودن!
پر از شعور و پایداری!
سال سبز صبر و استقامت.

۶ نظر:

پنجره گفت...

ای بابا چرا اینقد گیر میدیم همینه که هست تا بوده همین بوده...
همش داریم دست و پا میزنیم(درجا میزنیم)
من که قبول ندارم تو هم نداری خیلیای دیگه هم ندارن
بزار خوش باشن با این کاراشون...
_________________________________
آپم عمو، بیا رای بده.

سین دخت گفت...

سلام
عید شما مبارک پریزیدنت با اون لهجه خدایی چسبید گرچه مدتهاست دیگه فرقی نداره
ممنون از متن کامل پیام پریزیدنت

مکرمه گفت...

سلام سال نو مبارک میبخشی خیلی وقته سر نزدم برای اولین عید بی مادربزرگم رفته بودم شمال حال و حوصله اینترنتهای زغالی رو نداشتم !وایسادم بر گردم به کامپیوتر خودم..ببینم درج پیام اوباما تاثیری هم داره ؟اگه دستتون میرسید صحبتهای آقای موسوی رو هم کامل میزاشتین .

سمیرا گفت...

منم با مکرمه موافقم راستش عجیبه که من سخنان گهروار این ایکبیری آمریکایی رو شنیدم اما آقای موسوی رو نه!!!!!!!!!
دیدی بعضی فامیلا فقط عیدا پیداشون می شن و خیلیم گرم می گیرن ...این یارو هم ما رو گرفته

عموفیروز گفت...

برای پنجره:
آخه اینا زیادی خوشن.
........................
سیندخت:
نوش جان.
........................
مکرمه:
سال نو مبارک.
بابت مادربزرگتونم متأسفم.
چه تأثیری باید داشته باشه؟
رو چی باید تأثیر بذاره؟یه پیام نوروزی!
درباره سخنان میرحسین موسوی هم باید بگم اگه میدیدم فقط یه جمله (حتی نه پیام) گفته و هیچ کس هم ازش نمینویسه حتمن ازش مینوشتم.
این رو هم برای همین گذاشتم اینجا که هیچ کس دربرارش حرفی نزده بود.
وگرنه من هنوز هم میرحسین موسوی رو به عنوان معدود افرادی میدونم که توی سیاست میشه بهشون اعتماد کرد و همه نوشته ها و اعلامیه ها و مصاحبه هاشم میخونم.
اصلا نمیخونم، میخورم.
این مطلب رو هم به حساب بیگانه پسندی یا غرب گرایی نذارین لطفا.
کافی هست یا بیشتر بگم؟
......................
سمیرا:
تو کدوم سمیرایی؟
برای منم عجیبه که تو سخنان گهربار میرحسین موسوی رو ندیدی!
آخه انقدر زیاده که جایی واسه گذاشتن تو وبلاگ من نمونده.
البته واژه ایکبیری آمریکایی اگر برای همان پرزیدنت اوباما به کار رفته،نمیپسندمش.
خوب نیست آدم برای کسی که به تو میگوید عیدت مبارک، برگردی بگویی ایکبیری!!!
درباره جمله آخرت هم باید بگویم این فامیل کل حرفش در این بیانیه نه چندان کوتاه این است که من امسال برای شما چکار کردم.
میگوید من کل سال، دست دوستیم به سوی کشور شما دراز بود و فقط عید نیست که پیدایم شده.
خیلی چیز های دیگر هم میگوید که من لینک میدهم باز به همان مطلبم.
اگر کامل نخواندی لطفا بخوان و اگر خواندی لطفا دوباره بخوان.(لطفا)
به خواندنش می ارزد.
درباره میرحسین هم همان جوابم را به مکرمه تکرار میکنم.

مرضیه گفت...

همشو با اون لهجه اصیل بندریش تو نوروزیت دیدیم...

شما کجایی عمو..نیستی...یا ما رو پیچوندی؟

در حالت دوم مطمئن باش اشتباه میکنی!
p: