۱۳۸۹ آبان ۱۱, سه‌شنبه

13 آبان

روز سیزده آبان روز جالبیست.
اولین این که روزی در ایران به نام دانش آموز است اتفاقی خوب است.
دوما اینکه تاریخ اتفاقات بسیار بزرگی را برایش ثبت کرده.
روزی که امام خمینی از عراق به فرانسه رفت.
اتفاقی که به نظر من بزرگترین کلید برای انقلاب اسلامی ایران به عنوان مهمترین رویداد تاریخ معاصر ایران است.
عراق، نتوانست به آن بزرگی که فرانسه؛ امام خمینی را برای ایران و البته جهان معرفی کند.
فرانسه یعنی مهد بسیاری از خبرنگاران بزرگ که تشنه کوچکترین کلمه ای از امام خمینی بودند.
وقتی به بزرگی این اتفاق و تصاویر و حرفهای امام خمینی در این سفر فکر میکنم تنها روز سیزده آبان را برایم خیلی بزرگتر از آنی میکند که مناسبت های تاریخی دیگر...
مناسبتی بزرگ که به نظر من بهتر بود نامش روز "آغاز" انقلاب اسلامی ایران باشد تا چیز دیگر و روز دیگر...

۶ نظر:

Unknown گفت...

به به... چشم ما روشن.

ناشناس گفت...

کلا چون خیلی چیزا از چشمم افتاده 13 آبان هم از چشمم افتاده مثه خیلی روزای ط میتونم دیگه،فقط میتونم بگم درست میگی صفحه ی پررنگ تاریخ شده

ناشناس گفت...

جالبه !
تو به جز مناسبات خودت به مناسبات دیگه هم فکر میکنی !
تو اصلاً فکر هم می کنی ؟
بله انتظار ندارم منو بشناسی چون چشماتو بستی و جز منافع خودتو نمی بینی .
خیلی به زحمت افتادی چقدر بهت دادن وقتی...
فکر کردی چاله میدونه با سنگ بزنی و در ری ؟
منتظر پاسخ منم باش به هر هال مبارکه !
راستی حالم از این بهتر نمیشه .

علی کشاورز گفت...

لعنت به تمامی انقلاب ایران

عموفیروز گفت...

برای ناشناس:
اگه این وبلاگو از اول تا آخر بخونی جواب سوال اولتو میگیری.
در جواب سوال دومتم باید بگم آره. خیلی.
نمیفهمم جمله هاتو.
ولی از این مطمئنم که تا به حال هیچ وقت و هیچ جا کاری نکردم که نتونم پاش واستم.
اگه اون سه نقطه رو برای این گذاشتی که بین مخاطبام آبروداری کنی میتونی بهم ایمیل بزنی و حرف دلت رو بزنی.
AMUFIRUZ@GAMIL.COM
خوبه که حالت خوبه.
ولی من و چاله میدون؟!!!
سنگ؟!!!
هر کسی که هستی شرط میبندم اگه با هم بایستیم و بخوایم سنگ پرتاب کنیم من نمیتونم نصف تو هم سنگ پرتاب کنم.
ولی انقدر مرد هستم که نذارم کسی فکر سنگ اندازی به طرف منو به ذهنشم راه بده.
مطمئن باش.
اگه کامنت بعدیت معرفی نکردی منتظر جواب من نباش.
حتی منتظر پابلیش نظرت نباش.

متین گفت...

پیدا می کنم.تا راهی پیدا نشه خونه نمی رم.خیالت راحت شد؟