۱۳۸۸ اسفند ۱۷, دوشنبه

معرفی کتاب

ماه لی لی خواسته تا 7 کتاب معرفی کنم.
خیلی فکر کردم که انتخاب دقیقی داشته باشم.
بی آنکه به نتیجه ای برسم تصمیم گرفتم تا تاریخ مصرف مهمانی ماه لیلی نگذشته هر چه همین جا به ذهنم می آید بنویسم و البته بعدا هم پشیمان فراموشی فلان کتاب خوب را نداشته باشم.
.
1. "زندگی، جنگ و دیگر هیچ" از اوریانا فالاچی که تعریفم را از "بشر" بسیار تکمیل کرد. البته هنوز هم میترسم از نگفتن کتاب "یک مرد"ش پشیمان شوم.
.
2. " تو مشغول مردنت بودی" که گلچینی است بسیار زیبا از اشعار ريموند كارور و چارلز بوکوفسکی و براتيگان و آنا آخماتوا و ... و نيز عكس هايي از عكاسان مشهوري چون سباستين سالگادو و ديويد آرابس و ... با ترتیبی بسیار دقیق کنار هم.
.
3. "شازده کوچولو" از آنتوان دو سنت اگزوپری که از نوشته که بگذریم، صدای احمد شاملویش جایگزین مناسبی برای قصه های مادربزرگم (که هیچ وقت برایم قصه نگفت) است، قبل خواب.
.
4. "کوری" از ژوزه ساراماگو البته ترجمه اش ترجیها مینو مشیری باشد.
.
5. "عقاید یک دلقک" نوشته هانریش بل
.
6. "خاطرات روسپیان سودازده من" از گابریل گارسیا مارکز که البته گویا یک بار در ایران با عنوان "خاطره دلبرکان غمگین من" منتشر شده و زود هم توقیف شده.
.
7. "بوف کور" صادق هدایت. البته خیلی گشتم بین کتابهایش یکی را انتخاب کنم ولی به همین کتاب به نمایندگی از تمام آنها بسنده میکنم.
.
.
.
...............................
پ.ن:
1. این پست بهانه خوبی برای پست های زنجیره ای معرفی کتاب هایی است که میخوانم یا بازخوانی میکنم که منتظر بهانه برای شروعشان بودم. که البته نه به عنوان معرفی یا نقد حرفه ای، بلکه به عنوان برداشت یا حس شخصی از کتاب یا نویسنده خواهد بود.
2. احتمالا باید من هم از چند نفر دعوت کنم.
البته همه آنهایی که این مطلب را میخوانند دعوتند ولی اختصاصا از تمام لینک هایم دعوت میکنم. تمام آنها. البته گر در حوصله و قالب وبلاگشان میگنجد!
4. خداییش از همین حالا یاد کتابهای دیگرم افتادم.
سپاس از ماه لی لی
.
.....................................
بی ربط: کسی میداند در ویندوز 7 این فاصله مجازی چطور است؟

۱۱ نظر:

shahram گفت...

زندگي جنگ و ديگر هيچو خيلي دوست داشتم اما از يك مرد خوشم نيومد و شازده كوچولو كه به نظرم شاهكاره ... چقدر خوبه اين معرفيه كتابو ادامه بدين

نیما(سهند گفت...

شیفته این کارام،البته الان معرفی نمی کنم اما اتفاق خوبیهکه مجبور م کرد نظر بذارمم.

Anonymous گفت...

از هفت تا کتابی که اسم برده بودی شیش تاش رو منم خونده بودم و دوستشون داشتم....بر می گردم و اسم چندتا دیگه هم من می نویسم اینجا...البته از حالا می دونم که صدسال تنهایی مارکز رو از روسپیان سودا زده اش بیشتر دوست می داشتم!
نقاشچی باشی

Anonymous گفت...

درود عمو..و سپاس...
من چقدر نام کتاب جا گذاشته ام...
ماه لی لی

سین دخت گفت...

سخت تر از فیلمه حتی این انتخاب ها
از حس خوب یه کتاب تا فوق العاده بودن اون فاصله ها پر می شن با کتابهایی که دوستشون داری یا اینکه انقد خوبن مه نمی هش دوستشون نداشت
ممنون که باعث شدی به کتابها فکر کنم

زودیاک گفت...

من این پست رو ندیده بودم چرا تا حالا؟؟!!!؟؟

باید عقاید یک دلقک رو بزودی بخونم مث اینکه!

Anonymous گفت...

سلام. با اینکه کسی از من نپرسیده ولی دریغم آمد برای تعطیلات عید چند کتاب را به دوستداران کتاب معرفی نکنم.از در کنار هم قرار دادن این کتابها تعمدی دارم که فکر می کنم لازم به توضیح نباشد.1/ درسهایی کوچک درباب مقولاتی بزرگ از کولاکوفسکی. 2/پرسیدن مهمتر از پاسخ دادن است از دنیل کلاک 3/نان وشراب از سیلونه.4/ 1984 از اورول 5/ کافه نادری از رضا قیصریه 6/اسرار التوحید. از اینکه جمع صمیمی در بزرگداشت کتاب ایجاد کرده اید و چراغی روشن بسیار خوشحال ومسرور شدم.ناشناس قیداری

پنجره گفت...

مژده دادند بت شکنی می آید
بت شکن آمد و ...

پنجره گفت...

اون نظرم مال مطلب بالاییت بود
__________________________________

قمار باز(داستایفسکی)

شهرزاد گفت...

چه خوب که معرفی کردی کتابارو.هنوز نخوندمم بعضیاشو.کاش بشه که بخونم.

Anonymous گفت...

1- خون دیگران. سیمون دوبوار
2- راز فال ورق . یوستین گوردر
3- دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد. آنا گاوالدا
4- و نیچه گریه کرد . اروین یالوم
5- چنین گفت زرتشت . نیچه
6- کتابهای کوندرا و امیل امانوئل اشمیت هم برخی شون رو دوست می داشتم.....
7- بازی آخر بانو . بلقیس سلیمانی

اما کتابهایی که هنوووز بعد ده ها بار می خونم و یاد می گیرم و هنوووز دوست دارم بخونمشون( تمهیدات عین القضات .. انسان کامل عزیزالدین نسفی...مقالات شمس...فیه ما فیه مولانا...مثنوی و غزلیات و...)

کتابها که از یک تا هفت اومدن...نشانه ی اولویت اونها که جلوترن به آخری ها نیس..همینجوری پشت سر هم اومدن...ببخش که تو کامنت دونی تو نوشتم ...دوست داشتم همینجا جواب بدم که هرکی این پست رو خوند همینجا با چند کتاب دیگه هم آشنا شه ....خیلی از کتابهای که شما و دوستان گفتین هم جز کتابهای خوبی بود که خونده بودم اما سعی شد چیزایی بنویسم که نوشته نشده اند. نقاشچی باشی